Opzoek naar een betrokken samenwerkingspartner?

Klantverhaal

Klantverhaal René Eickhof, mede-eigenaar Autohuis Eickhof

Al meer dan 25 jaar staan service en een persoonlijke benadering centraal bij Autohuis Eickhof, dé Mazda- en Subaru dealer voor de regio Apeldoorn. Wat begon als een eenmanszak van de ouders van Marcel en René, is vandaag de dag een bv met 17 mensen in dienst. AACC is al meer dan twee decennia bij deze prachtzaak betrokken en groeide met de ondernemers en hun veranderende behoeften mee. Om meer te weten te komen over de samenwerking, gingen we in gesprek met Réne Eickhof.

René, hoe is de samenwerking tussen Autohuis Eickhof en AACC ontstaan?

“Poeh, dan gaan we even terug in de tijd. Mijn ouders namen in 1992 een garagebedrijf over. In die tijd bracht je de papieren administratie eens keer per week naar de accountant en dat was het wel zo’n beetje. Al snel groeide de behoefte om meer administratief werk uit handen te geven. Via een medewerker kwamen we in contact met AACC. Zelf ben ik sinds 1998 bij de zaak betrokken.”

Klantverhaal René Eickhof, mede-eigenaar Autohuis Eickhof

Waar heeft AACC jullie door de jaren heen zoal in geadviseerd?

“Waar onze vragen in de begintijd voornamelijk betrekking hadden op de administratie, verschoof dat door de jaren heen steeds meer naar vragen over het borgen van processen en op het vlak van pensioenen, uitbreiding, arbeidscontracten, fiscale zaken, et cetera. Dat ging geleidelijk door de veranderingen die we met het bedrijf doormaakten. Denk aan het digitaliseren van processen, het overgaan van een eenmanszaak op een bv en een verhuizing. Allemaal ingrijpende zaken waar AACC ons in ondersteund heeft.”

En vandaag de dag?

“Nog steeds zijn ze ons op uiteenlopende vlakken van dienst. Zo verzorgt Monique de jaarrekening en doet de tussentijdse controles. Het fijne daarvan vind ik dat ze al zo lang bij Eickhof betrokken is en ons ook echt kent. Ze staat hier met beide benen in de klei en signaleert dingen die ze weer aan ons terugkoppelt. Verder maken we gebruik van ondersteuning op administratief vlak tijdens de zomervakantie en kunnen we altijd terecht om te sparren over wat bepaalde keuzes voor onze bedrijfsvoering betekenen. Daar speelt ook Richard een belangrijke rol in.”

AACC is er dus voor elke ondernemersfase van Eickhof geweest?

“AACC is door de jaren heen zeker met ons meegegroeid. Ze bieden een kwalitatief goede dienstverlening en zijn breed inzetbaar. Door de jaren heen hebben ze alle disciplines in huis verzameld, wat het voor mij nog makkelijker maakt om het juiste advies te krijgen. En mocht het dan toch eens voorkomen dat ze geen antwoord paraat hebben, dan schakelen ze de hulp van een externe specialist in en worden wij alsnog verder geholpen.”

Wat maakt de samenwerking zo sterk?

“Onze samenwerking is gebaseerd op vertrouwen, want je geeft toch veel bloot. Wij zijn gelijkwaardige partners. AACC kent onze historie en cultuur en sluit daar goed bij aan. We durven open naar elkaar te zijn en dat betekent ook dat ze mij achter de broek aan durven zitten als ik bijvoorbeeld een overeenkomst nog moet tekenen. Dat vind ik belangrijk. Het is ook een heel sociaal bedrijf. Ze denken echt met ons mee. Geen bedrijf dat alleen maar de administratie inklopt, dus.”

Welke verwachting heb je van de samenwerking in de toekomst?

“Ik verwacht dat er bij ons, maar ook bij andere bedrijven, een verschuiving plaatsvindt naar nog meer behoefte aan advies van het accountantskantoor buiten de financiële processen om, zoals op juridisch gebied. Dankzij onze prettige samenwerking in de afgelopen jaren heb ik er alle vertrouwen in dat AACC voldoende weet te acteren op ontwikkelingen met betrekking tot bijvoorbeeld wetgeving en cao’s. Dat is een flinke uitdaging, want er gebeurt nogal wat. Wij informeren ze dan ook actief over veranderingen in onze markt; we staan daar tenslotte middenin. Door elkaar daarin te helpen staan we sterker.”

Ook behoefte aan een betrokken partner om nu en in de toekomst mee te sparren?