

Klantverhaal
Peter Tijink, The Art Group
“Ik zocht een lokale accountant, één die alle diensten in huis heeft.”
Zorgvuldige selectie
Het assortiment van The Art Group wordt zorgvuldig samengesteld en is te vinden in winkels als de Bijenkorf, Bruna, Intratuin en Primera. Kwaliteit is de prioriteit; design en papiersoort worden nauwkeurig gekozen. Met dezelfde zorgvuldigheid zocht Peter naar een accountant, met een sterke voorkeur voor een lokale partner: “Persoonlijke aandacht en korte communicatielijnen zijn essentieel. Dat vond ik bij AACC. Problemen worden snel opgelost en zij ontzorgen mij, zodat ik mij kan richten op mijn kracht: kaarten verkopen.”

Het verloop van de samenwerking
In 2021 startte de samenwerking, eerst met de standaard taken zoals belastingaangiften en jaarrekeningen, maar al snel groeide AACC uit tot partner in de financiering van zijn groeiende onderneming. Peter vertelt, “AACC speelde een belangrijke rol in onze groei. Een producent in China wilde vooraf een betaling ontvangen. Dankzij snel handelen konden we hieraan voldoen en hebben we een succesvolle lijn in de markt gezet.”
Peter heeft het meest contact met Henry van der Zon, relatiebeheerder bij AACC. Dat contact bevalt hem goed. “Hij heeft kennis van zijn vak en begrijpt ondernemers. Hij weet waar ik tegenaan loop en wat ik nodig heb. Zowel kansen als zwakke plekken worden gesignaleerd.” In overleg sturen ze bij, en zo kan Henry zich bezighouden met verdere groei van zijn onderneming.
Uitbreiding
Inmiddels is het bedrijf van Peter twee keer zo groot geworden, met meer medewerkers en een eigen pand. De verwachtingen van zijn accountant zijn daarmee veranderd. Peter zoekt een kritische, proactieve partner. “Niet iemand die alleen ja knikt, maar iemand die met me meedenkt,” zegt hij. Hij wil bij wetwijzigingen of nieuwe kansen direct op de hoogte zijn.
Dankzij de wenskaarten business heeft Peter veel klanten en een breed netwerk opgebouwd. De producten van Kenji zagen er veelbelovend uit. “Een nieuw product, maar in dezelfde markt. Mijn huidige klanten kunnen dit aanbieden, en de klanten van Kenji kunnen mijn wenskaarten verkopen.” De logistiek verschilt, maar de accountant blijft dezelfde, grapt Peter.


“Ze hebben bewezen dat ze meer zijn dan alleen accountants; ze zijn onze strategische partners.”
Meest recente advies en de start van een nieuwe BV
Het laatste advies van AACC betrof fiscaal advies voor de oprichting van Kenji Benelux. Net als The Art Group, werd dit een BV om de risico’s voor Peter te beperken. Hij wilde dat zijn zoons ook aandeelhouders werden van Kenji Benelux. Met AACC’s advies bleek het voordeliger hen direct te laten instappen: “Hoe langer je wacht, hoe hoger de bedrijfswaarde en dus het prijskaartje.
Strategische sparringpartners
“Met dank aan AACC kan ik me richten op mijn bedrijf en investeren in groei en kwaliteit. Ze hebben bewezen dat ze meer zijn dan alleen accountants; ze zijn onze strategische partners.”