
Aangiften en afdracht van loonheffing en premies
Loonheffing en premies: Een verantwoordelijkheid van werkgevers
Loonheffing en premies: Een verantwoordelijkheid van werkgevers
Als werkgever heb je allerlei plichten. Zo moet je loonheffing inhouden op de salarissen en deze ook weer afdragen. Het gaat dan om loonheffing die je als werkgever betaalt, namens een werknemer, voor de Algemene Ouderdomswet (AOW), Algemene nabestaandenwet (ANW) en Wet Langdurige zorg (WLZ). Ook moet je premies betalen voor de Werkloosheidsuitkering (WW), Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering (WAO) en Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA). Wanneer je de salarisadministratie uitbesteedt aan AACC, verzorgen wij uiteraard ook de aangifte en afdracht van loonheffing en premies.
Wij staan voor je klaar
De adviseurs van AACC Personeelsdiensten zijn er voor jou. Wij geven begrijpelijk en toegankelijk advies en kunnen je op alle vlakken van personeelsdiensten ondersteunen of ontzorgen. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?
Maak een afspraak en ontdek het zelf.
Veel gestelde vragen
Wat is een verzuimboete?
Wanneer je de aangifte te laat indient, krijg je een verzuimboete. De coulancetermijn voor een aangifte is zeven kalenderdagen na de uiterste aangiftedatum. Als de aangifte later binnen komt, is de boete (op dit moment) €68,-.