Het team achter de directie deel 2: Mirjam Makkinga

Wie aan AACC denkt, denkt daarbij hoogstwaarschijnlijk ook direct aan onze directie (en levende visitekaartjes) Richard van Leeuwen, Antoine Joosten en Willem Beumer. Maar bij AACC werken dagelijks ook nog zo’n 15 andere collega’s vol passie voor onze klanten. Begin dit jaar stelden we Bianca en Monique kort aan je voor. Nu is het de beurt aan Officemanager Mirjam Makkinga. Zij is sinds 2012 werkzaam bij AACC.

Je kent haar misschien als die goedlachse dame bij de receptie, die zorgt voor een kopje koffie of thee tijdens je afspraak. De spin in het web die ervoor zorgt dat de communicatie tussen collega’s, leveranciers en klanten vlekkeloos verloopt. Die samen met collega Petra de administratieve werkzaamheden en debiteurenbeheer voor haar rekening neemt. Of misschien wel als de drijvende kracht achter de nieuwsvoorziening op de website, social media en de nieuwsbrieven.

Resultaat van inspanningen zien

Dat Mirjam een breed takenpakket heeft binnen AACC, is een understatement. Maar ze laat zich niet snel van haar stuk brengen. Mirjam: “Ik hou ervan om veel verschillende dingen naast elkaar te doen. Zeker wanneer je het resultaat ervan terug ziet, in de vorm van een reactie of statistieken op de website bijvoorbeeld. Door mee te denken en door te vragen, probeer ik iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Ik hoop dan ook dat collega’s en klanten mij als vriendelijk en hulpvaardig ervaren.”

Contrast met bankwezen

Voordat Mirjam bij AACC aan de slag ging, was ze jarenlang werkzaam in het bankwezen. Een groot contrast, zo zegt ze. “De lijntjes zijn kort en iedereen is hier heel benaderbaar. Je noemt elkaar bij de voornaam en voor een (platte) grap is ruimte. Vanaf dag één voelde het goed en nog steeds ga ik elke keer weer met veel plezier naar m’n werk.”

Werken bij AACC

Mirjam: “Werken bij AACC betekent onderdeel uitmaken van een organisatie waar het lekker druk is en hard gewerkt wordt. Maar we maken regelmatig tijd om tussen de bedrijven door even bij te kletsen. Er lopen hier ontzettend leuke, grappige collega’s rond waar ik veel lol mee heb.”

Bedrijfsuitjes

Ook buiten de werkvloer om trekken de collega’s er zo nu en dan samen op uit, zoals tijdens de bedrijfsuitjes. “Het is goed om naast het samen werken ook samen te ontspannen. Om een originele activiteit te bedenken en het vervolgens alles voor zo’n uitje te regelen, ja, daar krijg ik echt energie van. En het wordt gewaardeerd!”, aldus Mirjam.

De toekomst

Hoe Mirjam de toekomst van AACC voor zich ziet? “In de afgelopen jaren hebben we slagen gemaakt als het gaat om de interne organisatie. Die hebben we samen verder geprofessionaliseerd. Ook persoonlijk heb ik me op verschillende vlakken kunnen ontwikkelen. Net als bij elke organisatie is de onderling samenwerking en communicatie een belangrijk aandachtspunt. Dat is iets waar je actief mee bezig moet blijven, dus die blijft hoog op de agenda staan. Voor de toekomst hoop ik dat steeds meer mensen AACC leren kennen en ons weten te vinden. Dat is een doel waar actief aan meewerk”, zo besluit ze.